Nog een maand, 4 weken, 32 dagen.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Elke Hendriks - WaarBenJij.nu Nog een maand, 4 weken, 32 dagen.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Elke Hendriks - WaarBenJij.nu

Nog een maand, 4 weken, 32 dagen....

Blijf op de hoogte en volg Elke

08 Augustus 2014 | Nederland, Nijmegen

Vanaf vandaag nog precies één maand... Op de vroege morgen van 8 september vliegen wij, Renee Kleij en ik, naar Kenia! Drie maanden lang gaan wij ontwikkelingswerk doen met de straat kinderen van Nairobi. Na drie maanden hard werken, gaan wij nog een maand reizen door Kenia en Tanzania. Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van onze reis, mijn ervaringen en de voortgang van het project.

Het project, genaamd Bosco Boys, wordt aangestuurd door de Nederlandse organisatie Samen, gevestigd in Amsterdam. Door een klik op de link kun je de site over het project bezoeken. (Site toevoegen)
Bosco boys houd de kinderen van Nairobi van de straat, vangt ze op in een opvang en geeft les op school.

Nog een maand, 4 weken, 31 dagen.. De spanning stijgt nu onze reis zo dichtbij komt. Afscheid nemen is moeilijk en daar zie ik best tegenop. Overal moet aan worden gedacht, wat neem ik mee, wat moet ik nog kopen. Druk ben ik ook met voorbereidingen. Swahili les om ons verstaanbaar te maken, met dank aan Hester! Inentingen, malariatabletten, hoogte medicijnen.. Ben ik zo goed voorbereid? Ja zeker, de apotheker! Gelukkig heb ik naast deze gezonde dosis spanning ook waanzinnig veel zin in deze gave reis! Ik mag kinderen helpen in een heel andere cultuur dan ik gewend ben, ga werken in een derde wereld land en ga ervaringen op doen die ik de rest van mijn leven mee draag. Ik heb er zin in!


Liefs Elke

  • 09 Augustus 2014 - 03:17

    Lisa:

    Zeker voorbereid haha!! Afscheid nemen is altijd moeilijk maar komt goed meid! Voor je het weet ben je weer terug in Nederland en verlang je terug naar de cultuur, natuur en lieve mensen uit Kenia! Ik kan niet wachten tot half december, om de ervaring nog een maandje met jullie te kunnen delen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn reis naar Kenia en Tanzania

.

Recente Reisverslagen:

17 November 2014

Assante Sana! Tutaonana, nitakukosa

23 Oktober 2014

Wist je dat...

29 September 2014

Sinterklaas spelen

16 September 2014

Onze eerste week in Nairobi

16 September 2014

Onze eerste week in Nairobi
Elke

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8237

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 09 Januari 2015

Mijn reis naar Kenia en Tanzania

Landen bezocht: